1. Home
  2. Branding
  3. Mi az a branding?

Mi az a branding?

Branding alatt sokan sokfélét értünk. Van aki stratégiai tervezési folyamatnak mondja, van akinek csak vizuális vagy arculattervezést jelent. Egy logó vagy arculat stratégia nélkül nem brand. Csak egy üres vizuális jel. A stratégia (branding) pedig mit sem ér kivitelezés (design, audio, fizikai stb.) és végrehajtás (marketing) nélkül.

Valójában a brand design, az identity design és a marketing mind egyazon nagy, közös folyamat része, amelyben ráadásul nincsenek éles határok az egyes részek között.

A márka tehát egy alapos stratégiai, majd design tervezési folyamat és végül konzekvensen végrehajtott marketing kommunikáció végén jön létre. Sőt, érdekes módon a márka olyan valami, ami mióta kommunikálunk egymással létezik és tudatos tervezés nélkül is létrejön. A tervezés nélküli márka, egy non-brand, minden bizonnyal egy őszinte márka, amely nem befolyásolni próbálja a befogadót, hanem valós értékeket vagy épp értéktelenséget közvetít.

Utolsó frissítés 2020.11.20.

Hasznos a bejegyzés?

Kapcsolódó tartalmak

Branding és a vizuális válasz könyv
Hiánypótló magyar nyelvű, 156 oldalas branding könyv.
Megnézem