Elsőként a webdesignban jelent meg a fogalom, a Responsive Web Design (RWD). A mobileszközök elterjedésével egyre nagyobb kihívással néztek szembe a weboldalak: számtalan új képernyőméreten és formátumon kellett és kell a mai napig tudni megjeleníteni a weboldal tartalmait.
Manapság, mikor már több tartalmat fogyasztunk mobileszközökön, mint asztali gépeken, természetes, hogy minden weboldal reszponzívan készül. A reszponzív felületeken fontos, hogy minden tartalom és funkció elérhető legyen minden eszközről.

Favicon az új fax
A reszponzivitás nemcsak a weboldalakra, hanem az arculatokra is egyre inkább jellemző. Egy-egy arculati elemnek vagy akár emblémának vagy logónak is reszponzívnak kell tudni lennie.
Míg a korábbi időkben faxolhatónak kellett lennie egy jó logónak, tehát a fax jelentette technikai korlátokat figyelembe véve kellett működnie, addig manapság a különböző digitális területeken kell helytállnia: például faviconként.
A logó mindig is az arculati jéghegy csúcsa lesz. A logó nem arculat, és a logó önmagában nem brand. A logó önmagában még semmi, csak egy elem az arculati elemek között. Funkciója viszont állandó, az elmúlt évszázadban nem változott: egyedi, megkülönböztető és felismerhető megjelölés. Egyre nagyobb szerep jut a változó változatlanságnak, annak, hogy miként tud egy logó vagy embléma a számos digitális és klasszikus felületen való megjelenés elvárásaihoz kompromisszumok mentén alkalmazkodni. Mindeközben az előbb említett két fő szerepét (megkülönböztető és felismerhető) is hiánytalanul be kell töltenie. 2021-ben nem elég egy fix jel ahhoz, hogy hatékonyan adjuk át brandünk üzenetét, legalább az alábbiakkal ki kell bővíteni az alap arculati készletet:
- olyan elsődleges arculati elem vagy logó, amely működik akár favicon méretben is (16x16px),
- olyan elsődleges arculati elem vagy logó, amely működik négyzetes/kör formában » az összes közösségi oldal avatarképe négyzetes/kör befoglaló formájú,
- olyan elem, amely animálható, mozgatható (website, videó, posztok).